Kedves Gyerekek!
Ez a blogunk is két részre oszlik:
I. Közös dolgaink: hittan, szlovák nyelv és irodalom, , környezet
II: Osztályonként: matematika, magyar nyelv és irodalom, rajz technika, etika, fogalmazás, szlovák népismeret
Vedd elő tantárgyanként a felszerelésedet, jelöld be a munkát PONTOSAN. Írd be a munkafüzetedbe is, ha valamelyik feladatnál a FÜZETBEN kell elvégezni a feladatot.
Kérünk benneteket, a fotókat 2020. május 2-ig ( SZOMBAT)küldjétek el.
Danka néninek 2020. április 30-ig ( PÉNTEK)!
I.rész
2Katolikus hittan:
Kedves
Harmadikosok!
Mielőtt
elkezditek olvasni az anyagot, imádkozzatok el egy Miatyánk imádságot. Egy kis
segítséget is küldök hozzá:
Új kezdet
Megkeresztelkedése után Jézus
negyven napra kivonult a pusztába, hogy Atyjával legyen, és felkészüljön
küldetésére. Miután böjtölt és imádkozott, a gonosz lélek meg kísértette.
Így szólt hozzá:- Ha Isten fia
vagy mondd ezeknek a köveknek, hogy váljanak kenyérré.
Jézus így válaszolt: Meg van
írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten
szájából származik.
Ezután felvitte a jeruzsálemi
Templom párkányára, ami nagyon magas volt. Ha Isten fia vagy-mondta-nyugodtan
leugorhatsz innen, anélkül, hogy bajod esne, hiszen az angyalok biztos megvédenek,
ahogy írva van.
Jézus így válaszolt: Az is meg
van írva: Ne kísértsd Uradat, Istenedet. Végül azt mondta neki: Az egész világ
minden kincsét neked adom, ha leborulsz és engem imádsz!
Jézus felháborodva utasította
vissza:-„Takarodj, sátán! Meg van írva:
Uradat,Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!”
Jézust a pusztában vadállatok
vették körül, de nem bántották őt, és angyalok szolgáltak neki a megkísértése
után.
Isten sokféle tehetséget,
képességet adott nekünk, hogy szeretetben szolgáljuk egymást. a képességeinket
használhatjuk jóra, de rosszra is. Ha rosszra használjuk másoknak ártunk vele.
ilyenkor nem arra használjuk amire kaptuk. Ez bűn.
Oldjátok meg a feladatokat!
Hogyan használhatjuk a tárgyakat
jóra (egymás javára) és rosszra? Írjátok le!
1Testnevelés: Az iskola honlapján található.
Szlovák nyelv és irodalom:
Az elkészített feladatok visszaküldésének határideje: április 30!
Milé deti a milí rodičia,
opäť posielam úlohy na ďalší týždeň. Dúfam, že nebudete
mať s nimi problémy.
Deti, rada vás znova uvidím na SKYPE . 3.A
v pondelok a 3.B v utorok podľa rozvrhu. Poviete mi básničku,
ktorú ste sa naučili a text piesne SEDMOKRÁSKA. Dúfam, že viete a ja
budem môcť zapisovať do MOZA NAPLÓ iba samé 5 J. Tie
deti, ktoré mi poslali video už nebudem skúšať, známky už dostali/ ale
prihlásiť sa na SKYPE môžete/.
Veľmi pekne sa chcem poďakovať všetkým rodičom, ktorí mi
posielajú úlohy detí včas a najmä ďakujem za videá.
Kedves Szülők és Gyerekek! Ismét küldöm a tananyagot, gondolom nem lesz vele probléma. Örülők hogy látlak benneteket a Skype-on, hétfőn a 3.a, kedden a 3.b osztályt a táblázat szerint. Elmondjátok a verset, a dal szövegét. Hiszek abban, hogy tudjátok, és csupa ötöst írhatok be a mozanaplóba. 😊. Azokat a gyerekeket, akik küldtek nekem videót, nem fogom számonkérni, már megkapták a jegyet, ettől függetlenül bejelentkezhetnek a Skype-ra.
Szeretnék köszönetet mondani azoknak a szülőknek, akik időben küldik a feladatokat, és főleg köszönet a videókért.
Slovenské
čítanie
Prečítaj si text Jarné práce v zeleninovej záhrade
na str. 74,75
Slovíčka zo str. 75 si
napíš do zošita slovník a nauč sa ich.
Ústne (nemusíš to písať
do zošita)odpovedz na otázky na str. 75
/budeme potom spolu na Skype čítať a ukážete mi, či viete
hľadať odpovede v texte/
( Tk 74-75. elolvasni, szavakat kiírni és megtanulni. Szóban-nem kell leírni- válaszolni a 75.oldal kérdéseire. Együtt fogunk olvasni a Skype-on, megmutatjátok nekem, megtaláljátok-e a válaszokat a szövegben.)
Slovenský
jazyk
V pracovnom zošite čítanie si vypracuj
cvičenia:
str. 94/1 a.,
b., / - ( a mf-ben 94/1ab, 2ab, 95/1,2, 96/6 -egy kis segítséget is küd az alábbiakban Danka néni)
tu dávam na pomoc slovíčka:
Rok-év,
mesiac-hónap ( január, február, marec, apríl, máj, jún, júl, august, september,
október, november, december)
týždeň- hét, hetet, deň-nap (pondelok,
utorok, streda, štvrtok, piatok sobota, nedeľa)
94/2 a.,b.,
95/1 (doplň slová zo zátvorky, alebo
hľadaj v texte v čítanke na str.68, text ti pomôže)-a zárójelben lécvő szavakkal egészítsd ki, segít az olvasókönyv 68. oldal szövege)
95/2, 96/5
Ak by si mal/mala nejaký problém
s cvičeniami, pokojne sa ma môžeš na Skype spýtať a povedať mi, čo si
nevedel/nevedela.
Ha problémád van, nyugodtan szólhatsz a Skype-on.
Ešte
raz uvádzam rozvrh hodín vyučovania na SKYPE. Teším sa na vás.
Pondelok
trieda 3.A
9:00-10:00
Antal Levente
9:00-10:00 Benczúr
Kinga
9:00-10:00 Bugán
Bori
9:00-10:00 Demcsák
Lili
9:00-10:00 Dorka
Imre
9:00-10:00 Dorogi
Zsombor
10:00-11:00 Gál
Inana
10:00-11:00 Paulik
Máté
10:00-11:00 Pusztai
Dorka
10:00-11:00 Rácz
Lola
10:00-11:00 Rómer
Lili
10:00-11:00 Sovány
Dániel
11:00-12:00 Szopka
Zoltán
11:00-12:00 Tóth
Bence
11:00-12:00 Turna
Bence
11:00-12:00 Varga
Villő
11:00-12:00 Varnyú Erik
11:00-12:00 Zvara
Daniella
Utorok trieda 3.B
9:00-10:00 Barta
Lili
9:00-10:00 Batta
Zalán
9:00-10:00 Cserhény
Zrena Csaba
9:00-10:00 Fabó
Kevin
9:00-10:00 Kovács
Nóra
9:00-10:00 Nagy
Tímea
10:00-11:00 Nagy
Zsombor
10:00-11:00 Pauló
Fruzsina
10:00-11:00 Pljesovszki
Milán
10:00-11:00 Rácz
Milán
10:00-11:00 Rojkó
Szabolcs
10:00-11:00 Springel
Máté
11:00-12:00 Számfira
Lili
11:00-12:00 Szentesi
Sára
11:00-12:00 Terjánszki
Bence
11:00-12:00 Tóth
Adél
11:00-12:00 Tusjak
Emma
11:00-12:00 Varga
Bence
11:00-12:00 Vendlóczki
Áron
Környezetismeret:
Fogalmazás-Etika:
Cím: Hétköznapi hősök-Az én anyukám
Írj le 8-10 mondatban egy olyan történetet, amikor hősként néztél anyukádra. Például önzetlenül segített idegennek, vagy félretette a saját munkáját, nem pihent, amikor te játszani akartál. ( Köszönj meg minden apró törődést, amit kapsz!)
Rajz és technika:
Rajzold le Anya kezét, s bele mindazt amit neki adnál! Vagy rajzold bele a boldogságkuponokat, amiket beváltasz, amikor fáradt, szomorú vagy egyszerűen csak jólesik pihennie. Rajtad múlik, mit készítesz, az igazán lényeges: Szívből készítsd! Vasárnap add át, vagy rejtsd el úgy, hogy Anya biztosan megtalálja!
A munkát nem kérem, szeretném, ha tájékoztatnál arról, sikeres volt-e a meglepetés. Ha egy szót írsz az is jó, ha 10 mondatot annak is örülni fogok.
Nyelvtan
A többi szorgalmi feladat.
Olvasás:
121-123 óra ( benne van a fogalmazás is 😊)
Fűben-fában orvosság Tk 96-97. o Mf 52/1,2,3
A Tisza eredete. Tk 98.o Mf 53/1,2
Írd le a füzetedbe és tanuld meg!
A legenda vallásos tárgyú rövidebb prózai vagy verses elbeszélés.
(Egy múltbeli történet, amely szentek életéről, hősi tetteiről szól.)
Érdekesség: Az elnevezés a latin "legere"-olvasni igéből származik. Általában egy fontos vallási személyről, szent helyről, ünnepről szól. A szentté avatott ember életét, az ő csodáit mondja el nevelő célzattal.
Matematika:
Kövesd a videóval együtt a tankönyvben és a munkafüzetben a feladatokat! Amire a tanító bácsi kér, tedd meg te is!
116-117. óra
Olvasás:
Technika és életvitel:
Jó munkát kívánunk: Dana néni, Éva néni, Maja néni, Melinda néni, Terike néni, Henrik bácsi és Marika néni.
Elérkeztünk a vizek,
vízpart életközössége témakör végéhez. Már mindent megtanultatok, ezért következik egy kis szerepcsere 😊 A héten az a feladatotok, hogy teszteljétek a szüleitek
tudását. Állítsatok nekik össze egy témazáró dolgozatot, amit meg kell nekik
oldani, És Ti fogtok javítani PIROSSAL 😊, ahová helytelen megoldást írtak,
oda nektek be kell írni pirossal a helyeset.
A témazáró dolgozat
maximum 10 kérdésből álljon. Segítségül kaptok néhány támpontot, amely segít a
dolgozat kérdéseiben:
- - A fák szerepe a vízpart életében
- - Vízparti fák
- - A nád és a gyékény
- - Vízben, vízparton előforduló növények, a
virág részei
- - Rovarok a vízparton – óriás szitakötő
- - Hazai halaink – halak testrészei (ebben
segít a füzetben lévő rajz)
- - Vízi madarak jellemzői
- - A hód és a vidra
Az alábbi
feladattípusok közül választhattok:
- - Egészítsd ki a mondatot!
- - Sorolj vízparton előforduló….
- - Döntsd el, hogy az állítás igaz vagy
hamis!
- - Nevezd meg a ________ részeit!
- -. Kösd össze az összetartozókat!
- - Mire jellemzőek az alábbi tulajdonságok?
- - Találd ki mire gondoltam!
A feladatok
összeállításához használhatod a tankönyvet, munkafüzetet, a füzetedbe írt
vázlatokat, a környezetismeretes blogot, valamint a tankockákat!
A kitöltött és a
kijavított dolgozatok fotóját:
-
a 3.b messengeren Melinda néninek
-
a 3.a emailban Marika néninek küldje.
Jó munkát kívánunk!
II:RÉSZ
3.aFogalmazás-Etika:
Cím: Hétköznapi hősök-Az én anyukám
Írj le 8-10 mondatban egy olyan történetet, amikor hősként néztél anyukádra. Például önzetlenül segített idegennek, vagy félretette a saját munkáját, nem pihent, amikor te játszani akartál. ( Köszönj meg minden apró törődést, amit kapsz!)
Rajz és technika:
Rajzold le Anya kezét, s bele mindazt amit neki adnál! Vagy rajzold bele a boldogságkuponokat, amiket beváltasz, amikor fáradt, szomorú vagy egyszerűen csak jólesik pihennie. Rajtad múlik, mit készítesz, az igazán lényeges: Szívből készítsd! Vasárnap add át, vagy rejtsd el úgy, hogy Anya biztosan megtalálja!
A munkát nem kérem, szeretném, ha tájékoztatnál arról, sikeres volt-e a meglepetés. Ha egy szót írsz az is jó, ha 10 mondatot annak is örülni fogok.
Nyelvtan
89-90. óra
Mit tudsz az igéről?
Mf. 90/1ab, 2abc, 91/3a, a füzetbe "b", 91/4ab A többi szorgalmi feladat.
Aki a videóval együtt elvégzi füzetben a feladatokat, beszámítom a tudáspróba jegybe!
Olvasás:
121-123 óra ( benne van a fogalmazás is 😊)
Fűben-fában orvosság Tk 96-97. o Mf 52/1,2,3
A Tisza eredete. Tk 98.o Mf 53/1,2
Írd le a füzetedbe és tanuld meg!
A legenda vallásos tárgyú rövidebb prózai vagy verses elbeszélés.
(Egy múltbeli történet, amely szentek életéről, hősi tetteiről szól.)
Érdekesség: Az elnevezés a latin "legere"-olvasni igéből származik. Általában egy fontos vallási személyről, szent helyről, ünnepről szól. A szentté avatott ember életét, az ő csodáit mondja el nevelő célzattal.
Matematika:
Kövesd a videóval együtt a tankönyvben és a munkafüzetben a feladatokat! Amire a tanító bácsi kér, tedd meg te is!
116-117. óra
Írásbeli osztás egyjegyű osztóval
Füzetben számold ki a Tk 119/2b, 3b feladatait!
A füzet és a munkafüzet fotóját kérem!
3.b
- Magazin
Május Ok. 100-101. old. Ml. 54. old. 55/3. 4/a. 5.
- A
Tisza eredete Ok. 98. old. Ml. 53. old.
Nyelvtan:
A melléknév
fokozása
füzet: A tulajdonságok mértékét a melléknév fokozásával fejezzük ki.
Háromféle fokozatot különböztetünk meg: alapfok, középfok, felsőfok. A középfok
jele a –bb. /Például: olcsóbb, hiúbb./ A melléknév felsőfokát a leg- szócska és
a –bb jelöli. /Például: legnagyobb, legszebb./
-
Ml.
94. 95. old./ 4. 5.a 6.
Matematika: Írásbeli osztás
-
Ml.
53 54. old./10. 11. 12.
-
Szorg:
Ml. 84. old.
A múlt héten megtervezted a házatok alaprajzát. Most építs
családi házat az otthon fellelhető dobozokból, skatulyákból. Az így elkészült
alkotás fotóját várom a margaret8maya@gmail.com
címre.
Rajz és vizuális kultúra:
Hallgasd végig ezt a dalt :
Néhányszor ismételd el, majd vasárnap reggel állj oda édesanya ágyához
(tesóval, vagy apa segítségét kérve) egy csésze finom kávéval és bátran nézz
anya szemébe amíg énekled neki ezt a dalocskát. Sok sikert!
Fogadjatok szót és vigyázzatok egymásra!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése