2020. április 27-30.

Kedves Gyerekek!

Ez a blogunk is két részre oszlik:

I. Közös dolgaink: hittan, szlovák nyelv és irodalom, , környezet

II: Osztályonként: matematika, magyar nyelv és irodalom, rajz technika, etika, fogalmazás, szlovák népismeret

Vedd elő tantárgyanként a felszerelésedet, jelöld be a munkát PONTOSAN. Írd be a munkafüzetedbe is, ha valamelyik feladatnál a FÜZETBEN kell elvégezni a feladatot.


Kérünk benneteket, a fotókat 2020. május 2-ig ( SZOMBAT)küldjétek el.
Danka néninek 2020. április 30-ig ( PÉNTEK)!

I.rész

2Katolikus hittan:

Kedves Harmadikosok!

Mielőtt elkezditek olvasni az anyagot, imádkozzatok el egy Miatyánk imádságot. Egy kis segítséget is küldök hozzá:

Új kezdet
Megkeresztelkedése után Jézus negyven napra kivonult a pusztába, hogy Atyjával legyen, és felkészüljön küldetésére. Miután böjtölt és imádkozott, a gonosz lélek meg kísértette.
Így szólt hozzá:- Ha Isten fia vagy mondd ezeknek a köveknek, hogy váljanak kenyérré.
Jézus így válaszolt: Meg van írva: Nemcsak kenyérrel él az ember, hanem minden tanítással is, amely az Isten szájából származik.
Ezután felvitte a jeruzsálemi Templom párkányára, ami nagyon magas volt. Ha Isten fia vagy-mondta-nyugodtan leugorhatsz innen, anélkül, hogy bajod esne, hiszen az angyalok biztos megvédenek, ahogy írva van.
Jézus így válaszolt: Az is meg van írva: Ne kísértsd Uradat, Istenedet. Végül azt mondta neki: Az egész világ minden kincsét neked adom, ha leborulsz és engem imádsz!
Jézus felháborodva utasította vissza:-„Takarodj, sátán! Meg van írva:      Uradat,Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!”
Jézust a pusztában vadállatok vették körül, de nem bántották őt, és angyalok szolgáltak neki a megkísértése után.

Isten sokféle tehetséget, képességet adott nekünk, hogy szeretetben szolgáljuk egymást. a képességeinket használhatjuk jóra, de rosszra is. Ha rosszra használjuk másoknak ártunk vele. ilyenkor nem arra használjuk amire kaptuk. Ez bűn.

Oldjátok meg a feladatokat!

Hogyan használhatjuk a tárgyakat jóra (egymás javára) és rosszra? Írjátok le!




1Testnevelés: Az iskola honlapján található.
   

Szlovák nyelv és irodalom:
Az elkészített feladatok visszaküldésének határideje: április 30!

/úlohy prosím, poslať do 30.04.2020 na mail. adresu: danaskola123@gmail.com Ďakujem pekne./

Milé deti a milí rodičia,
opäť posielam úlohy na ďalší týždeň. Dúfam, že nebudete mať s nimi problémy.
Deti, rada vás znova uvidím na SKYPE . 3.A v pondelok a 3.B v utorok podľa rozvrhu. Poviete mi básničku, ktorú ste sa naučili a text piesne SEDMOKRÁSKA. Dúfam, že viete a ja budem môcť zapisovať do MOZA NAPLÓ iba samé 5 J. Tie deti, ktoré mi poslali video už nebudem skúšať, známky už dostali/ ale prihlásiť sa na SKYPE môžete/.
Veľmi pekne sa chcem poďakovať všetkým rodičom, ktorí mi posielajú úlohy detí včas a najmä ďakujem za videá.
Kedves Szülők és Gyerekek! Ismét küldöm a tananyagot, gondolom nem lesz vele probléma. Örülők hogy látlak benneteket a Skype-on, hétfőn a 3.a, kedden a 3.b osztályt a táblázat szerint. Elmondjátok a verset, a dal szövegét. Hiszek abban, hogy tudjátok, és csupa ötöst írhatok be a mozanaplóba. 😊. Azokat a gyerekeket, akik küldtek nekem videót, nem fogom számonkérni, már megkapták a jegyet, ettől függetlenül bejelentkezhetnek a Skype-ra.
Szeretnék köszönetet mondani azoknak  a szülőknek, akik időben küldik a feladatokat, és főleg köszönet a videókért.

Slovenské čítanie
Prečítaj si text Jarné práce v zeleninovej záhrade na str. 74,75
Slovíčka zo str. 75 si napíš do zošita slovník a nauč sa ich.
Ústne (nemusíš to písať do zošita)odpovedz na otázky na str. 75
/budeme potom spolu na  Skype čítať a ukážete mi, či viete hľadať odpovede v texte/
( Tk 74-75. elolvasni, szavakat kiírni és megtanulni. Szóban-nem kell leírni- válaszolni a 75.oldal kérdéseire. Együtt fogunk olvasni a Skype-on, megmutatjátok nekem, megtaláljátok-e a válaszokat a szövegben.)

Slovenský jazyk
V pracovnom zošite čítanie si vypracuj cvičenia:
str. 94/1 a., b.,  / - ( a mf-ben 94/1ab, 2ab, 95/1,2, 96/6 -egy kis segítséget is küd az alábbiakban Danka néni)

tu dávam na pomoc slovíčka:
Rok-év,  
mesiac-hónap ( január, február, marec, apríl, máj, jún, júl, august, september, október, november, december)
týždeň- hét, hetet, deň-nap (pondelok, utorok, streda, štvrtok, piatok sobota, nedeľa)
 94/2 a.,b.,  95/1 (doplň slová zo zátvorky, alebo hľadaj v texte v čítanke na str.68, text ti pomôže)-a zárójelben lécvő szavakkal egészítsd ki, segít az olvasókönyv 68. oldal szövege)  
95/2,  96/5  
Ak by si mal/mala nejaký problém s cvičeniami, pokojne sa ma môžeš na Skype spýtať a povedať mi, čo si nevedel/nevedela.
Ha problémád van, nyugodtan szólhatsz a Skype-on.

Ešte raz uvádzam rozvrh hodín vyučovania na SKYPE. Teším sa na vás.
Pondelok trieda 3.A   
9:00-10:00          Antal Levente
9:00-10:00          Benczúr Kinga
9:00-10:00          Bugán Bori
9:00-10:00          Demcsák Lili
9:00-10:00          Dorka Imre
9:00-10:00          Dorogi Zsombor

10:00-11:00       Gál Inana
10:00-11:00       Paulik Máté
10:00-11:00       Pusztai Dorka
10:00-11:00       Rácz Lola
10:00-11:00       Rómer Lili
10:00-11:00       Sovány Dániel

11:00-12:00       Szopka Zoltán
11:00-12:00       Tóth Bence
11:00-12:00       Turna Bence
11:00-12:00       Varga Villő
11:00-12:00       Varnyú Erik
11:00-12:00       Zvara Daniella
 Utorok trieda 3.B
9:00-10:00          Barta Lili
9:00-10:00          Batta Zalán
9:00-10:00          Cserhény Zrena Csaba
9:00-10:00          Fabó Kevin
9:00-10:00          Kovács Nóra
9:00-10:00          Nagy Tímea

10:00-11:00       Nagy Zsombor
10:00-11:00       Pauló Fruzsina
10:00-11:00       Pljesovszki Milán
10:00-11:00       Rácz Milán
10:00-11:00       Rojkó Szabolcs
10:00-11:00       Springel Máté

11:00-12:00       Számfira Lili
11:00-12:00       Szentesi Sára
11:00-12:00       Terjánszki Bence
11:00-12:00       Tóth Adél
11:00-12:00       Tusjak Emma
11:00-12:00       Varga Bence

11:00-12:00       Vendlóczki Áron

Környezetismeret:


Elérkeztünk a vizek, vízpart életközössége témakör végéhez. Már mindent megtanultatok, ezért következik egy kis szerepcsere 😊 A héten az a feladatotok, hogy teszteljétek a szüleitek tudását. Állítsatok nekik össze egy témazáró dolgozatot, amit meg kell nekik oldani,  És Ti fogtok javítani PIROSSAL 😊, ahová helytelen megoldást írtak, oda nektek be kell írni pirossal a helyeset.

A témazáró dolgozat maximum 10 kérdésből álljon. Segítségül kaptok néhány támpontot, amely segít a dolgozat kérdéseiben:
-        - A fák szerepe a vízpart életében
-        - Vízparti fák
-        - A nád és a gyékény
-        - Vízben, vízparton előforduló növények, a virág részei
-        - Rovarok a vízparton – óriás szitakötő
-        - Hazai halaink – halak testrészei (ebben segít a füzetben lévő rajz)
-        - Vízi madarak jellemzői
-        - A hód és a vidra

Az alábbi feladattípusok közül választhattok:
-        - Egészítsd ki a mondatot!
-        - Sorolj vízparton előforduló….
-        - Döntsd el, hogy az állítás igaz vagy hamis!
-        - Nevezd meg a ________ részeit!
-        -. Kösd össze az összetartozókat!
-        - Mire jellemzőek az alábbi tulajdonságok?
-        - Találd ki mire gondoltam!

A feladatok összeállításához használhatod a tankönyvet, munkafüzetet, a füzetedbe írt vázlatokat, a környezetismeretes blogot, valamint a tankockákat!
A kitöltött és a kijavított dolgozatok fotóját:
-        a 3.b messengeren Melinda néninek
-        a 3.a emailban Marika néninek küldje.

Jó munkát kívánunk!



II:RÉSZ
3.a

Fogalmazás-Etika:
Cím: Hétköznapi hősök-Az én anyukám
Írj  le 8-10 mondatban egy olyan történetet, amikor hősként néztél anyukádra. Például önzetlenül segített idegennek, vagy félretette a saját munkáját, nem pihent, amikor te játszani akartál. ( Köszönj meg minden apró törődést, amit kapsz!)

Rajz és technika:
Rajzold le Anya kezét, s bele mindazt amit neki adnál! Vagy rajzold bele a boldogságkuponokat, amiket beváltasz, amikor fáradt, szomorú vagy egyszerűen csak jólesik pihennie. Rajtad múlik, mit készítesz, az igazán lényeges: Szívből készítsd! Vasárnap add át, vagy rejtsd el úgy, hogy Anya biztosan megtalálja!
A munkát nem kérem, szeretném, ha tájékoztatnál arról, sikeres volt-e a meglepetés. Ha egy szót írsz az is jó, ha 10 mondatot annak is örülni fogok.

Nyelvtan 
89-90. óra
Mit tudsz az igéről?

Mf. 90/1ab, 2abc,   91/3a, a füzetbe "b",  91/4ab 
A többi szorgalmi feladat.
Aki a videóval együtt  elvégzi füzetben a feladatokat, beszámítom a tudáspróba jegybe!


Olvasás:
 121-123 óra ( benne van a fogalmazás is 😊)
Fűben-fában orvosság Tk 96-97. o Mf 52/1,2,3
A Tisza eredete. Tk 98.o Mf 53/1,2

Írd le a füzetedbe és tanuld meg!
A legenda vallásos tárgyú rövidebb prózai vagy verses elbeszélés.
(Egy múltbeli történet, amely szentek életéről, hősi tetteiről szól.)

Érdekesség: Az elnevezés a latin "legere"-olvasni igéből származik. Általában egy fontos vallási személyről, szent helyről, ünnepről szól. A szentté avatott ember életét, az ő csodáit mondja el nevelő célzattal.

Matematika: 
Kövesd a videóval együtt a tankönyvben és a munkafüzetben a feladatokat! Amire a tanító bácsi kér, tedd meg te is!
116-117. óra
Írásbeli osztás egyjegyű osztóval

Füzetben számold ki a Tk 119/2b, 3b feladatait!
A füzet és a munkafüzet fotóját kérem!


3.b 

Olvasás:
-         Magazin Május Ok. 100-101. old. Ml. 54. old. 55/3. 4/a. 5.
-        A Tisza eredete Ok. 98. old. Ml. 53. old.

Nyelvtan: 
A melléknév fokozása

füzet: A tulajdonságok mértékét a melléknév fokozásával fejezzük ki. Háromféle fokozatot különböztetünk meg: alapfok, középfok, felsőfok. A középfok jele a –bb. /Például: olcsóbb, hiúbb./ A melléknév felsőfokát a leg- szócska és a –bb jelöli. /Például: legnagyobb, legszebb./

-        Ml. 94. 95. old./ 4. 5.a 6.

Matematika: Írásbeli osztás 
-        Ml. 53 54. old./10. 11. 12.

-        Szorg: Ml. 84. old.

  Technika és életvitel: 

A múlt héten megtervezted a házatok alaprajzát. Most építs családi házat az otthon fellelhető dobozokból, skatulyákból. Az így elkészült alkotás fotóját várom a margaret8maya@gmail.com címre. 

 Rajz és vizuális kultúra:
Hallgasd végig ezt a dalt :
Néhányszor ismételd el, majd vasárnap reggel állj oda édesanya ágyához (tesóval, vagy apa segítségét kérve) egy csésze finom kávéval és bátran nézz anya szemébe amíg énekled neki ezt a dalocskát. Sok sikert! 




      


Jó munkát kívánunk: Dana néni, Éva néni, Maja néni, Melinda néni, Terike néni, Henrik bácsi és Marika néni.
Fogadjatok szót és vigyázzatok egymásra!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése