2020. április 20-24.

Kedves Gyerekek!

Ez a blogunk két részre oszlik:

I. Közös dolgaink: hittan, etika, ének,  szlovák nyelv és irodalom, szlovák népismeret, környezet

II: Matematika, magyar nyelv és irodalom, rajz technika

Ijesztően soknak tűnik első ránézésre a tananyagmennyiség, de győzd le a félelmeidet és olvasd végig. Második lépésként vedd elő tantárgyanként a felszerelésedet, jelöld be a munkát PONTOSAN. Sajnos sokszor csak fél feladat érkezik meg. Írd be a munkafüzetedbe is, ha valamelyik feladatnál a FÜZETBEN kell elvégezni a feladatot.

Mindkét részben vannak tanulósabb, munkáltatósabb tárgyak és szórakoztató feladatok is.
Kérünk benneteket, a fotókat 2020. április 26-ig küldjétek el.
Danka néninek 2020. április 24-ig!

I.rész
Evangélikus hittan 
26. Csapások Egyiptomban


2.)  

·       Mózest elhívta Isten egy különös feladatra. Hozza ki Izráel népét Egyiptomból. Mózes félt ettől a feladattól, de Isten alkalmassá tette őt.
·       Mózes, testvérével, Áronnal elment a fáraóhoz. Azonban a fáraó megkeményítette a szívét és nem engedte el a népet. Isten tíz csapást küldött az egyiptomiakra.
·       Ezek után elengedte a fáraó Izrael népét. Elmehettek a szolgaságból, vitték mindenüket.


3.)   Feladat:
A Tk.64. old. 1 feladata az lesz, hogy a tízcsapást képeskönyvben kell elkészíteni. A képeket, a Tk. hátuljában levő mellékletében találod meg. Ezt készítsd el! A sorrendre figyelj!

Imádság:
Mennyei Atyánk!
Hálás a szívünk, hogy velünk vagy. Amikor feladatot kapunk, mi is érezhetjük úgy, hogy nem tudjuk elvégezni. Mózest alkalmassá tetted, és minket is alkalmassá tudsz tenni. Kérünk légy velünk és segíts meg Bennünket.
Ámem


Katolikus hittan:

Kedves Hittanosok!
A mai órát ezzel az imával kezdjük:
Szívből kérlek Istenem,
ma egész nap légy velem!
Segíts meg, hogy jó legyek
mindenkivel jót tegyek!
Ha rám nézel e napon
öröm legyen arcodon! Ámen
A mai óra anyagának címe: Légy megbízható
Keressétek meg a hittan könyveteket és nyissátok ki a 47. oldalon
Látjátok, hogy ez a lecke a nyolcadik parancsról szól. Ne hazudj! Mások becsületében kárt ne tégy!
Ez azt jelenti, hogy mindig igazat kell mondani, nem szabad semmit letagadni.
Ha otthon véletlenül eltörsz egy poharat és anyukád nem látja, el kell mondani, hogy te törted össze, de véletlen volt. Nem szándékosan tetted.
Fontos a bocsánatkérés. Ehhez nagy erő és bátorság kell.
Mások becsületében kárt ne tégy!
Azt jelenti, hogy nem szabad a másikat csúfolni, megszólni, ok nélkül rágalmazni.
Csúfoljuk a társunkat, ha bántó szavakat mondunk neki. pl: milyen nagyok a füleid,
vagy nem tudsz futni, mert kövér vagy.
A megszólás hasonlít a csúfoláshoz. Rossznak mond valakit vagy valamit.
Pl:               
Rágalmazás. valakinek a háta mögött rosszat mondunk róla
Csúfolás, rágalmazás, megszólás helyett légy kedves társaiddal, barátaiddal, testvéreddel. Dicsérd őt, mondj szépet róla.
Házi feladat: Tk. 47 oldal Olvassátok el a szöveget és oldjátok meg az 1. 2. 3. és 4. feladatot
Szorgalmi: 5. feladat
Imádkozzunk a végén is:Kérünk Jézus, adj bátorságot,
                                      hogy mindig igazat tudjunk mondani,
                                      beismerjük, ha hibáztunk, soha ne hazudjunk!
                                     Segíts, hogy másokat ne bántsunk meg szavakkal!
Ha megoldottátok a feladatokat fényképezzétek le és küldjétek el nekem.
Köszönöm Vigyázzatok magatokra és szüleitekre, fogadjatok szót, tanuljatok szorgalmasan!
Éva néni

   28.óra
A mi osztályunk 

 KÉREM SZÉPEN A HITTANOS TANULÓKAT, HOGY EZEN A HÉTEN ŐK IS TARTSANAK VELÜNK!

Ének-zene:
Kedves Harmadikosok!
Az elmúlt hetekben Prokofjev Péter és a farkas című művét hallgattátok és megismerkedtetek a hangszerekkel.
Itt az idő, hogy ellenőrizzétek a tudásotokat. Ha az alábbi feladatokat sikeresen megoldjátok, akkor biztosak lehettek abban, hogy a tananyagot sikeresen elsajátítottátok, amit én egy ötössel jutalmazok.
Köszönöm az eddigi szorgalmatokat és további jó munkát kívánok!
Anikó néni

FONTOS!!! A 3.a osztály Marika néni tankockás oldalán, a 3.b osztály Melinda nénién találja meg az Ének mappát, április 20. hétfő 14.00 után!!!

Szlovák népismeret:

Szlovák nyelv és irodalom:
Az elkészített feladatok viszaküldésének határideje: Április 24!

Vypracované úlohy prosím poslať do 24.4. na danaskola123@gmail.com/

Milé deti a milí rodičia, dúfam, že ste veľkonočné sviatky prežili v zdraví a v spokojnosti. Opäť vám posielam úlohy, aby ste si precvičili slovenčinu a nezabudli to, čo ste sa naučili.
Kedves Gyerekek és kedves Szülők, gondolom a húsvéti ünnepeket egészségben, nyugalomban töltötték. Ismét küldöm a feladatokat az ismétléshez, nehogy elfeledjétek mit tanultatok.

Slovenské čítanie:
Čítanka str. 68-69 prečítaj si texty Na Lúke, Sedmokráska a Hádanka. Slovíčka zo str. 69 si napíš do  zošita slovník a nauč sa ich. Aby si lepšie porozumel/la textu, tak máš slovíčka na str.111 68.-69. (tie nemusíš písať ani sa ich učiť, len si ich prečítaj).Text piesne SEDMOKRÁSKA sa nauč naspamäť. Pieseň nájdeš aj tu:
 /otvor si str. 68 a klikni na notu, tam sa ti otvorí celá pieseň, môžeš sa ju naučiť spievať. Ak sa ti to nepodarí, nevadí, naučíme sa ju spievať spolu v škole./
/olvasókönyv 68-69, a 69- LEÍRNI A SZÓTÁRBA és a 111 oldalon vannak a szavak. A dal szövegét meg kell tanulni kívülről. A dallamát a megadott linken, szintén a 68. oldalon találod.

Slovenský jazyk:
Precvičíš si slovné druhy podstatné mená, prídavné mená a slovesá pomocou otázok, ktorými sa na ne pýtame. Budeš odpovedať na otázky. Napíš tri slová ako odpoveď na každú otázku.
Ismételd át a szófajokat, főnév, melléknév, ige, a kérdéseik segítségével!
Príklad: példa
Podstatné mená
Kto? /osoby/ mamička, sestra brat
Čo? /zvieratá , veci/ kôň, pes, mačka
Prídavné mená
Aký? zelený, tučný, chudý
Aká? vysoká, krásna, veselá
Aké? milé, usilovné, smutné
Slovesá
Čo robí? beží, učí sa, hrá sa

Úloha: Nezabudni, napíš po 3 slová!!!! Írj 3 szót!
Kto? / osoby/_______________________________________
Čo? /zvieratá alebo veci/_____________________________
Aký?______________________________________________
Aká?______________________________________________
Aké?______________________________________________
Čo robí?___________________________________________

Dúfam, že sa vám úlohy podaria vypracovať. Vypracované úlohy čakám do 24.4.
Na SKYPE budeme spolu 3.A 20.04. a 3.B 21.04. ako máte uvedené v rozvrhu.
Ďakujem pekne a všetkým prajem všetko dobré, hlavne veľa zdravia.
Teta Danka


Pondelok trieda 3.A   
9:00-10:00          Antal Levente
9:00-10:00          Benczúr Kinga
9:00-10:00          Bugán Bori
9:00-10:00          Demcsák Lili
9:00-10:00          Dorka Imre
9:00-10:00          Dorogi Zsombor

10:00-11:00       Gál Inana
10:00-11:00       Paulik Máté
10:00-11:00       Pusztai Dorka
10:00-11:00       Rácz Lola
10:00-11:00       Rómer Lili
10:00-11:00       Sovány Dániel

11:00-12:00       Szopka Zoltán
11:00-12:00       Tóth Bence
11:00-12:00       Turna Bence
11:00-12:00       Varga Viló
11:00-12:00       Varnyu Erik
11:00-12:00       Zvara Daniella

Utorok trieda 3.B
9:00-10:00          Barta Lili
9:00-10:00          Batta Zalán
9:00-10:00          Cserhény Zrena Csaba
9:00-10:00          Fabó Kevin
9:00-10:00          Kovács Nóra
9:00-10:00          Nagy Timea

10:00-11:00       Nagy Zsombor
10:00-11:00       Pauló Fruzsina
10:00-11:00       Pljesovszki Milán
10:00-11:00       Rácz Milán
10:00-11:00       Rojkó Szabolcs
10:00-11:00       Springel Máté

11:00-12:00       Számfira Lili
11:00-12:00       Szentesi Sára
11:00-12:00       Terjánszki Bence
11:00-12:00       Tóth Adél
11:00-12:00       Tusjak Emma
11:00-12:00       Varga Bence
11:00-12:00       Vendlóczki Áron

Környezetismeret:
A linken található a vázlat, a feladatok, az érdekességek és ajánlások is.
https://kornyezetismeret.blogspot.com/p/vizek-vizpartok-emlosei.html
Szorgalmi feladat a 3.a-nak a munkafüzet feladatai.


II:RÉSZ
3.a

Fogalmazás:
Írj egy 8-10 mondatos fogalmazást olyan osztályban történt eseményről, amire szívesen emlékszel.
- Ügyelj a hármas tagolásra!
- Tartsd be a beljebb kezdést az új bekezdéseknél!
- Ügyelj a rendezett írásképre!
Rajz és technika:
Kétszer is voltunk az osztállyal biciklitúrán.
Rajzolj egy bicikliző emberalakot!
Melyek a kerékpár forgó alkatrészei? Miért szükséges ellenőrizni ezeket elindulás előtt?
A válaszokat írd a rajzlapra!

Ajánlás:
https://mora.hu/content/2019/9/NewsItemFile/nyeregbe_sracok_honlapra.pdf
Nyelvtan 
85-87. óra
Az igék helyesírása
Mf. 86/1ab, 2a, füzetbe bc, 3a,   87/4a  88/6a füzetbe b, 8ab,  89/10
A többi szorgalmi feladat.
Olvasás:
 117-120 óra ( benne van a fogalmazás is 😊)
A Tordai-hasadék Tk 92-93 Olvasd el! NEM kérem a munkafüzetet!
Szent László füve Tk 94-95. Mf 50-51 oldalon 1-6 feladatok.
A 7. NEM, mert jövő héten leírjuk mi a legenda, gondolattérképet is készítünk.

Keddtől figyel az új tankockákat az olvasás mappában 😊

Matematika: 
111-112. óra
Területmérés

A síkidomoknak a területét is megmérhetjük. Azt hogy mekkora helyen terül el, mekkora helyet foglal el a térből.
A konyha padlóját csempékkel fedjük le. Legtöbbször teljesen azonos méretűvel. A síkidomok területét is azonos egységekkel fedjük le.
Olvasd el a tankönyv 116-117. oldalát! A 116/1, 2 és a 117/4a feladatot oldd meg a füzetben!

A munkafüzeted 46. oldalát az alábbi kép szerint töltsd ki! A 3. feladatban színezhetsz másképp is, de ugyanarra az eredményre fogsz jutni! 😊





3.b 

Olvasás:
-        Szent László füve Ok. 95. old. Ml. 50-51. old.
-        Magazin Fűben-fában orvosság Ok. 96.97. old. Ml. 52/1.2.3.

Nyelvtan: A melléknév
-        nyelvtan füzetbe leírni piros tollal a melléknév fogalmát:
A melléknév élőlények, élettelen dolgok tulajdonságát megnevező szófaj. /Például: bátor, sima/ Kérdése: milyen?
-        Ml. 92/ 1.a. c. 2. 3.  93/ 4.a 5. 6.a.

Fogalmazás:  Vázlat és fogalmazás
Ml.62/3.a 4.5. 63/6.

Matematika: Írásbeli osztás /becslés nem kell/
MAGYARÁZAT:
Ml. 51. 52. old.
  Technika és életvitel: 
A lakás alaprajza
Készítsd el a Ti  lakásotok, házatok alaprajzát. Segítségül itt a szarvasi Szlovák Tájház alaprajza.
A mérnöki munkákat lefotózva a margaret8maya@gmail.com címre várom vissza.

 Rajz és vizuális kultúra: 
      Változások, folyamatok ábrázolása képsorokkal (tavasz).
Gondold végig, hogyan lesz egy aprócska magból növény, ami kicsírázik, virágzik, majd később termést is hoz. Vagy egy tyúktojásból hogyan lesz csibe, csirke, jérce, majd tyúk. De számtalan ötletetek van nektek is. 3-5 képkockában színes ceruzával rajzoljátok le a változást.

például így: 



Jó munkát kívánunk: Dana néni, Éva néni, Maja néni, Melinda néni, Terike néni, Henrik bácsi és Marika néni.
Fogadjatok szót és vigyázzatok egymásra!

Források:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése