2020.május 4-8

Kedves Gyerekek!

Mostani blogunkban is találhatóak meglepetések, újdonságok.

Mivel a héten számonkérések, dolgozatok is vannak, tájékoztatlak, hogy csak 2020.05.04.hétfőn 14.00 után fogod látni a linkjét!  Pénteken 12:00-ig töltsd ki, csak egyszer lehet megoldani!
Először olvasd el, amit a tantárgynál írtunk!
Itt találod az elérhetőséget :
3.a és 3.b KÖRNYEZET:  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdS78sX9y2lELQUjPka9Hvb-fISXnSp4GYBO0sE2M8Lyo8FTQ/viewform?embedded=true&fbclid=IwAR1nsLSyajt3Dy936hX5wLan_qL1PLMR_fDUHekzPNmmLeZEOakPYckB7e4

3.a MAGYAR NYELVTAN:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdhpipp3hPcqUra_I2Kq2NeXahwavClX25tWwJQIZzhref9og/viewform?usp=sf_link

A körit Melinda néni látja, a nyelvtant Marika néni. Jó munkát!

Szokásos módon, két részre bontva olvashatjátok a tenniválókat:

I. Közös dolgaink: katolikus hittan, szlovák nyelv és irodalom, , környezet.
II: Osztályonként: matematika, magyar nyelv és irodalom, rajz technika, etika, fogalmazás, szlovák népismeret.

Vedd elő tantárgyanként a felszerelésedet, jelöld be a munkát PONTOSAN. Írd be a munkafüzetedbe is, ha valamelyik feladatnál a FÜZETBEN kell elvégezni a feladatot.

Kérünk benneteket, a fotókat 2020. május 9-ig ( SZOMBAT)küldjétek el.
Danka néninek 2020. május 8-ig ( PÉNTEK)!

I.rész

Katolikus hittan:

Kedves Hittanosok!
Hogy vagytok? Tudom, hogy hiányzik a barátokkal együtt töltött idő. Hamarosan vége lesz az otthonlétnek és biciklizhettek, focizhattok a barátokkal.
Arra kérlek benneteket csendesedjetek el, legyen csend körülöttetek és a lelketekben is. Ha ez megvan, mondjátok el a következő imát:
Uram, Istenem, tied az éjszaka és tied a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és a Nap.
Add, hogy egész napjókedvű és tiszta legyek. A világosság fia.

Köszönöm, hogy vagy és hogy megteremtettél.


A lecke címe: Az érem két oldala

Egyszer egy írástudó megkérdezte Jézust:” Mester melyik a főparancs a törvényben? Jézus ezt felelte:” Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legnagyobb, az első parancs.
A második hasonlít hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat.” (Mt 22,35-39)

Az Úr Jézus a főparancs mindkét részét nagyon fontosnak tartja. Vajon miért?
Azért, mert Istent sem szeretjük, ha teremtményeit az embereket nem szeretjük. Amikor pedig a másik embert úgy szeretjük, mint saját magunkat, akkor ezzel Istent, az ő Teremtőjét is tiszteljük.
Szerethetünk-e egy édesapát úgy, hogy a gyermekeit bántjuk?

Tudjátok-e mit jelent a (Mt 22,35-39)?
Az idézet helyét jelöli a Bibliában. Az Mt a Máté rövidítése, ami azt jelenti, hogy Máté evangéliumában található. A 22. bekezdés 35. versétől a 39. versig.
Ha van kedvetek keressétek meg!
Jegyezd meg!

A főparancs:
1.Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden erődből.
2.Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.

Akkor szeretjük Istent mindennél jobban, ha teljesítjük parancsait, és őt senkinek és semminek a kedvéért nem bántjuk meg.

Házi feladat

Szükségetek lesz a tankönyvre.
1. Tk. 60. oldal  1. feladat
Mit csinál Berci? Édesanyja hogy érzi magát. Mit gondol? Miért?
Beszéljétek meg!

2. Tk. 61. oldal 2. feladat
minden éremnek két oldala van. A főparancs is ilyen. Egészítsd ki az ábrát!

3. 62.oldal 5. feladat

Szorgalmi feladat: 61.oldal 4. feladat


Köszönöm eddigi munkátokat!
Legyen szép a hétvégétek!
Szeretettel: Éva néni


Testnevelés: Az iskola honlapján található.
   

Szlovák nyelv és irodalom:
Határidő: május 8!

Milé deti a milí rodičia.

Ďakujem vám veľmi pekne za spoluprácu /za zasielanie vypracovaných úloh na daný termín a za posielanie videí/.

Tieto vypracované úlohy , prosím posielajte do 8.5. na mail:


Ďakujem pekne.

Kedves Szülők és Gyerekek!

Köszönöm az együttműködést, az elküldött feladatokat és videókat. Ezeket a feladatokat május 8-ig kérem

Deti, ste veľmi šikovné, viaceré ste sa naučili báseň a pieseň perfektne.

Tým, čo sa darilo trošku menej, nevadí. V tomto type  vyučovania oceňujem najmä usilovnosť .

Vyučovanie na SKYPE bude opäť v pondelok 3.A , v utorok 3.B, podľa rozvrhu. Deťom prajem veľa slniečka, nech sa vybehajú, rodičom veľa trpezlivosti a všetkým veľa zdravia. Teta Danka
Gyerekek, ügyesek voltatok, többen tökéletesen megtanultátok a verset, dalt. Akinek kevésbé ment, nem baj. Ebben a helyzetben az főként igyekezetet értékelem.
A SKYPE órák ismét a megszokott rend szerint lesznek.
A gyerekeknek sok napsütést, szaladgálást, a szülőknek sok türelmet, mindenkinek jó egészséget kívánok.
Danka néni

Az alábbiakban Danka néni segítséget is ír az egyes feladatokhoz! Mielőtt írni kezdenél, olvasd el többször, figyelmesen a feladatot, amit itt találsz:



Slovenské čítanie

Pracovný zošit čítanie:

str. 101/ 1a., b.,c.,

101/1c.

Mrkva je aká?

Petržlen je aký?
Cibuľa je aká?
Fazuľa je aká?
Hrášok je aký?
Zemiaky sú aké?
Cesnaky sú aké?
str. 103/5 a.,b., 6.
103/5 b.,
Motykou kopeme.
Hrabľami hrabeme.
Rýľom rýľujeme.
Kanvou polievame.
Slovenský jazyk
Pracovný zošit čítanie:
str.102/2.,3.,4 a,b,c,
(cvičenie 102/2
ja sejem, ty seješ, on/a/o seje, my sejeme, vy sejete, oni/ony sejú, 
ja sadím, ty sadíš, on/a/o sadí, my sadíme, vy sadíte,oni/ony sadia)
 ( 102/3
Malinovci pracujú v zeleninovej záhrade.
Každý má svoju prácu.
Otecko a Gregor sadia zemiaky.
Mamička a dcérky sejú zeleninu.)
str.104/ 2,3,4,
104/3
ja zbieram, ty zbieraš, on/a/o zbiera, my zbierame, vy zbierate, oni/y zbierajú
ja idem, ty ideš, on/a/o ide, my ideme, vy idete, oni/y idú)
104/4
on/a/o kope, my rýľujeme, vy sejete, oni/y sadia, ty hrabeš, ja polievam, my sejeme, ty vykopávaš, vy hrabete, oni/y polievajú

Környezetismeret:
Elérkeztünk a téma lezárásához, rendhagyó dolgozat következik. A megadott linken jelöld a helyes választ! 



II:RÉSZ

3.a

Fogalmazás:
A tankönyv 66.oldaláról másold le a füzetbe mi az elbeszélés ( az első két sor.) és tanuld meg!
Rajzold le a füzetbe a gondolattérképet a 2. feladat alapján. Dolgozz esztétikusan, fektetve rajzolj egy új oldalra!
Házi feladat: a tk 66/1 feladatból írd le azokat a mondatokat, amelyek az elbeszélésre jellemzőek!
Etika:
Az együttműködés nagyon fontos az élet minden területén. Sokszor olyan emberekkel is együtt kell működnünk, akit nem ismerünk, nem a barátunk. Erre példa a BRÉMAI MUZSIKUSOK című mese. Nézd meg, ha akarsz, írhatsz nekem néhány gondolatot, vagy küldhetsz rajzot is! Kötelező feladat nincs belőle!
https://www.youtube.com/watch?v=LKRqnhEjjdk
 A rajzfilm közel másfél óra hosszú! 

Rajz és technika:
Továbbra is a mozgás ábrázolása, a forgó és a merev szerkezetek a tananyagunk. Ezért maradunk a kerékpárnál.

A rajzfilm készítői leegyszerűsített mozgásábrázolással jelenítették meg Kutyust és Cicust. A kerékpáros közlekedés néhány fontos szabályát is átismételheted velük.

Ajánlás: 
Ha kíváncsi vagy mit tanított még Kutyus Cicusnak a közlekedési szabályokról, alábbi gyűjteményben megnézheted a sorozat többi részét is!
NINCS VISSZAKÜLDENDŐ!
A mellékelt linken találsz egy mesét, és a kerékpáros közlekedés fontos szabályairól egy összefoglalót.

Nyelvtan 
Tudáspróba, számonkérés rendhagyó módon: Valamire a link feladatainak végén megkérlek, - várom a visszajelzést!


Olvasás:
 129-132 óra ( benne van a fogalmazás is 😊)

Magazin- Május Tk . 100-101. o      Mf 54/1a,55/3, 4a,5

Az én titkaim Tk 102/1, 104/11 A TÖBBIT NEM KÉREM!. Mf 56/1,3,4,5abcdef

József Attila: Altató Tk 106-107 A FORDÍTOTT VILÁGOT NEM KÉREM!  Mf58/1,3abc

 A vers memoriter,  2020 május 31-ig tanuld meg! 

Olvasd el a vershez kapcsolódó információkat:
A vers írója József Attila (1905-1937, születésnapja, április 11., a költészet napja). Egyik barátja unokaöccsének, Gellér Balázsnak írta a verset. Csak a költő halála után jelent meg, így ismerte meg Magyarország apraja-nagyja a kis Balázst. 
(Itt olvashatsz még Balázska életéről:http://nol.hu/archivum/archiv-53177-37764)
Matematika:                122-125. óra
Írásbeli osztás egyjegyű osztóval

Kövesd a videóval együtt a tankönyvben és a munkafüzetben a feladatokat! Amire a tanító bácsi kér, tedd meg te is!


Az osztás közben mond te is hangosan a tanító bácsival is, saját feladatban is.Az osztásban balról jobbra számolunk, a legnagyobb helyiértékű számtól haladunk a legkisebb helyiérték felé.
Ha folyamatosan mondod, rögzülni fog, nem fogsz eltévedni, hol tartasz az osztásban.
 Pl:                
                                                   osztó
                            osztandó  6'3'9' : 3 = 213  hányados
                                             03
                                               09
                                                 0

Jelölöm az első számot a 6-t,
6-ban a 3 megvan 2-szer, mert 2-szer 3 az 6, 
6-hoz hogy 6 legyen, nem kell adni  semmit,
leírom a nullát.

Jelölöm a következő számot a 3-t, és lehozom.
3-ban a 3 megvan 1-szer, mert 1-szer 3 az 3, 
3-hoz hogy 3 legyen, nem kell adni  semmit
leírom a nullát..

Jelölöm az utolsó számot a 9-t, és lehozom.
9-ben a 3 megvan 3-szor, mert 3-szor 3 az 9, 
9-hez hogy 9 legyen, nem kell adni  semmit
leírom a nullát.

A maradék nulla, ezt a magyar nyelvben kifejezzük úgy is, hogy nincs maradék. ( Tudod, mi nem használjuk a " nem van" kifejezést, saját szavunk van rá: NINCS.

A fentieken kívül számold ki az alábbi osztásokat írásban, ellenőrizd írásbeli szorzással!
648 : 2 =
966 : 3 =
505 : 5 =
828 : 2 =
840 : 4 =
 ( Segítség: A "0"-t bármivel szorzom vagy osztom, az eredmény akkor is nulla!!!)

Szlovák népismeret:

Kedves Gyerekek!
A hét témája, a találós kérdés, ami nagyon régóta ismert műfaj. Örök divat volt a szórakozások között a semmiféle eszközt nem igénylő találós kérdéses játék.
A találós kérdések általában ötletesek, szellemesek, tömör megfogalmazásuk csattanós. A falu hagyományos társas összejövetelein a szórakozás egy fajtáját jelentette a találós kérdések feladása és megfejtése. Például kukoricafosztáskor, tollfosztáskor valaki elkezdte, és feladott egy nehezen kitalálható rejtvényt.
A munkafüzet 22. oldalán állatokat rejtő találós kérdéseket találsz. Próbáld kitalálni, melyik állatra utalnak az alábbiak közül: veverička, jež, pavúk, slimák, vrabec, stonožka (százlábú), sova (bagoly), bocian.
A találós kérdések közül kettőt, a megfejtéssel másolj le a füzetedbe és készíts róluk rajzot.
Cím: Hádanky o zvieratách
A füzet fotóját a hanzoterez@gmail.com e-mail címre kérem elküldeni.
Köszönöm szépen a munkádat!
Terka néni


3.b 

Olvasás:
-       -        Az én titkaim… c. fejezet Tk. 102-105. old.  Ml. 56/1.3.4.5. 57. old.
-        Álmomban című fejezet Tk. 106-109.
-        Szorgalmi: József Attila: Altató c. versét megtanulni /1 ötösért irodalomból, videót küldeni/
https://www.youtube.com/watch?v=CmqMEXSoyIo
-        


Nyelvtan: 

-        A melléknév helyesírása Ml. 96/ 1.a.b. 2.a. 97/ 3.a 4.a 5.a.b.
-        Nyelvtan füzetbe piros tollal leírni: 
A melléknevek végén az –ó, -ő, és az –ú, -ű hosszú.
-        

Fogalmazás:
-        Fogalmazás füzetbe: Egy napom a karanténban című fogalmazás írása. /3 bekezdés, kb. 1 oldal, tollal/

Matematika: 
-        Műveletek sorrendje Ml. 58. 59. 60. old. /szorg. 85. old./


  Technika és életvitel: 

Válaszd ki az egyik „példányt” és miután jól megfigyelted, próbáld Te magad is elkészíteni. A fotókat a margaret8maya@gmail.com címre várom. 

 Rajz és vizuális kultúra:

Házak, berendezések régen és ma


     Arra kérlek, hogy fogj egy A/4-es fehér rajzlapot. Keresztben hajtsd félbe és a hajtásvonal mentén  húzz meg egy tetszőleges színű vastag vonalat. Kaptál egy lapot, két részre osztva. Az egyik részre rajzolj egy szobát, vagy konyhát régi berendezési tárgyakkal, bútorokkal. (Gondolj a Szlovák Tájházra, ott miket láttál.) A másik része a lapnak teljesen modern lesz. Engedd szabadjára a fantáziádat és rajzolj egy modern szobát, vagy konyhát. A legújabb bútorokkal, tárgyakkal, divatos színekkel, fényekkel, képekkel berendezve. Rajta, hasonlítsuk össze a múltat és a jelent! 


Jó munkát kívánunk: Dana néni, Éva néni, Maja néni, Melinda néni, Terike néni, Henrik bácsi és Marika néni.
Fogadjatok szót és vigyázzatok egymásra!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése