Kedves Gyerekek!
Mostani blogunkban is találhatóak meglepetések, újdonságok.
Mivel a héten számonkérések, dolgozatok is vannak, tájékoztatlak, hogy csak 2020.05.04.hétfőn 14.00 után fogod látni a linkjét! Pénteken 12:00-ig töltsd ki, csak egyszer lehet megoldani!
Először olvasd el, amit a tantárgynál írtunk!
Itt találod az elérhetőséget :
3.a és 3.b KÖRNYEZET: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdS78sX9y2lELQUjPka9Hvb-fISXnSp4GYBO0sE2M8Lyo8FTQ/viewform?embedded=true&fbclid=IwAR1nsLSyajt3Dy936hX5wLan_qL1PLMR_fDUHekzPNmmLeZEOakPYckB7e4
3.a MAGYAR NYELVTAN:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdhpipp3hPcqUra_I2Kq2NeXahwavClX25tWwJQIZzhref9og/viewform?usp=sf_link
A körit Melinda néni látja, a nyelvtant Marika néni. Jó munkát!
Szokásos módon, két részre bontva olvashatjátok a tenniválókat:
Mivel a héten számonkérések, dolgozatok is vannak, tájékoztatlak, hogy csak 2020.05.04.hétfőn 14.00 után fogod látni a linkjét! Pénteken 12:00-ig töltsd ki, csak egyszer lehet megoldani!
Először olvasd el, amit a tantárgynál írtunk!
Itt találod az elérhetőséget :
3.a és 3.b KÖRNYEZET: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdS78sX9y2lELQUjPka9Hvb-fISXnSp4GYBO0sE2M8Lyo8FTQ/viewform?embedded=true&fbclid=IwAR1nsLSyajt3Dy936hX5wLan_qL1PLMR_fDUHekzPNmmLeZEOakPYckB7e4
3.a MAGYAR NYELVTAN:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdhpipp3hPcqUra_I2Kq2NeXahwavClX25tWwJQIZzhref9og/viewform?usp=sf_link
A körit Melinda néni látja, a nyelvtant Marika néni. Jó munkát!
Szokásos módon, két részre bontva olvashatjátok a tenniválókat:
I. Közös dolgaink: katolikus hittan, szlovák nyelv és irodalom, , környezet.
II: Osztályonként: matematika, magyar nyelv és irodalom, rajz technika, etika, fogalmazás, szlovák népismeret.
Vedd elő tantárgyanként a felszerelésedet, jelöld be a munkát PONTOSAN. Írd be a munkafüzetedbe is, ha valamelyik feladatnál a FÜZETBEN kell elvégezni a feladatot.
Kérünk benneteket, a fotókat 2020. május 9-ig ( SZOMBAT)küldjétek el.
Danka néninek 2020. május 8-ig ( PÉNTEK)!
I.rész
Katolikus hittan:
Kedves
Hittanosok!
Hogy vagytok? Tudom, hogy hiányzik a barátokkal együtt töltött
idő. Hamarosan vége lesz az otthonlétnek és biciklizhettek, focizhattok a
barátokkal.
Arra kérlek benneteket csendesedjetek el, legyen csend
körülöttetek és a lelketekben is. Ha ez megvan, mondjátok el a következő imát:
Uram,
Istenem, tied az éjszaka és tied a nappal, kezed műve a hajnali harmatcsepp és
a Nap.
Add, hogy
egész napjókedvű és tiszta legyek. A világosság fia.
Köszönöm,
hogy vagy és hogy megteremtettél.
A lecke címe: Az érem két oldala
Egyszer
egy írástudó megkérdezte Jézust:” Mester melyik a főparancs a törvényben? Jézus ezt felelte:”
Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes
elmédből. Ez a legnagyobb, az első parancs.
A
második hasonlít hozzá: Szeresd felebarátodat, mint
saját magadat.” (Mt 22,35-39)
Az
Úr Jézus a főparancs mindkét részét nagyon fontosnak tartja. Vajon miért?
Azért,
mert Istent sem szeretjük, ha teremtményeit az embereket nem szeretjük. Amikor
pedig a másik embert úgy szeretjük, mint saját magunkat, akkor ezzel Istent, az
ő Teremtőjét is tiszteljük.
Szerethetünk-e
egy édesapát úgy, hogy a gyermekeit bántjuk?
Tudjátok-e
mit jelent a (Mt 22,35-39)?
Az
idézet helyét jelöli a Bibliában. Az Mt a Máté rövidítése, ami azt jelenti,
hogy Máté evangéliumában található. A 22. bekezdés 35. versétől a 39. versig.
Ha
van kedvetek keressétek meg!
Jegyezd
meg!
A
főparancs:
1.Szeresd
Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden
erődből.
2.Szeresd
felebarátodat, mint önmagadat.
Akkor
szeretjük Istent mindennél jobban, ha teljesítjük parancsait, és őt senkinek és
semminek a kedvéért nem bántjuk meg.
Házi
feladat
Szükségetek lesz a tankönyvre.
1.
Tk. 60. oldal 1. feladat
Mit
csinál Berci? Édesanyja hogy érzi magát. Mit gondol? Miért?
Beszéljétek
meg!
2.
Tk. 61. oldal 2. feladat
minden
éremnek két oldala van. A főparancs is ilyen. Egészítsd ki az ábrát!
3.
62.oldal 5. feladat
Szorgalmi
feladat: 61.oldal 4. feladat
Köszönöm
eddigi munkátokat!
Legyen
szép a hétvégétek!
Szeretettel:
Éva néni
Testnevelés: Az iskola honlapján található.
Szlovák nyelv és irodalom:
Határidő: május 8!
Környezetismeret:
Fogalmazás:
A tankönyv 66.oldaláról másold le a füzetbe mi az elbeszélés ( az első két sor.) és tanuld meg!
Rajzold le a füzetbe a gondolattérképet a 2. feladat alapján. Dolgozz esztétikusan, fektetve rajzolj egy új oldalra!
Házi feladat: a tk 66/1 feladatból írd le azokat a mondatokat, amelyek az elbeszélésre jellemzőek!
https://www.youtube.com/watch?v=LKRqnhEjjdk
A rajzfilm közel másfél óra hosszú!
További videók a versről:
https://www.youtube.com/watch?v=CmqMEXSoyIo
https://www.youtube.com/watch?v=-q13n8VyVWM
Milé
deti a milí rodičia.
Ďakujem
vám veľmi pekne za spoluprácu /za zasielanie vypracovaných úloh na daný termín
a za posielanie videí/.
Tieto
vypracované úlohy , prosím posielajte do 8.5. na mail:
Ďakujem
pekne.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Köszönöm az együttműködést, az elküldött feladatokat és videókat. Ezeket a feladatokat május 8-ig kérem.
Kedves Szülők és Gyerekek!
Köszönöm az együttműködést, az elküldött feladatokat és videókat. Ezeket a feladatokat május 8-ig kérem.
Deti,
ste veľmi šikovné, viaceré ste sa naučili báseň a pieseň perfektne.
Tým,
čo sa darilo trošku menej, nevadí. V tomto type
vyučovania oceňujem najmä usilovnosť .
Vyučovanie
na SKYPE bude opäť v pondelok 3.A , v utorok 3.B, podľa rozvrhu. Deťom prajem
veľa slniečka, nech sa vybehajú, rodičom veľa trpezlivosti a všetkým veľa
zdravia. Teta Danka
Gyerekek, ügyesek voltatok, többen tökéletesen megtanultátok a verset, dalt. Akinek kevésbé ment, nem baj. Ebben a helyzetben az főként igyekezetet értékelem.
A SKYPE órák ismét a megszokott rend szerint lesznek.
A gyerekeknek sok napsütést, szaladgálást, a szülőknek sok türelmet, mindenkinek jó egészséget kívánok.
Danka néni
Az alábbiakban Danka néni segítséget is ír az egyes feladatokhoz! Mielőtt írni kezdenél, olvasd el többször, figyelmesen a feladatot, amit itt találsz:
Gyerekek, ügyesek voltatok, többen tökéletesen megtanultátok a verset, dalt. Akinek kevésbé ment, nem baj. Ebben a helyzetben az főként igyekezetet értékelem.
A SKYPE órák ismét a megszokott rend szerint lesznek.
A gyerekeknek sok napsütést, szaladgálást, a szülőknek sok türelmet, mindenkinek jó egészséget kívánok.
Danka néni
Az alábbiakban Danka néni segítséget is ír az egyes feladatokhoz! Mielőtt írni kezdenél, olvasd el többször, figyelmesen a feladatot, amit itt találsz:
Slovenské
čítanie
Pracovný zošit čítanie:
str. 101/ 1a., b.,c.,
101/1c.
Mrkva je aká?
Petržlen je aký?
Cibuľa je aká?
Fazuľa je aká?
Hrášok je aký?
Zemiaky sú aké?
Cesnaky sú aké?
Hrášok je aký?
Zemiaky sú aké?
Cesnaky sú aké?
str. 103/5 a.,b., 6.
103/5 b.,
Motykou kopeme.
Hrabľami hrabeme.
Rýľom rýľujeme.
Kanvou polievame.
Slovenský jazyk
Pracovný zošit čítanie:
str.102/2.,3.,4 a,b,c,
(cvičenie 102/2
ja sejem, ty seješ,
on/a/o seje, my sejeme, vy sejete, oni/ony sejú,
ja sadím, ty sadíš, on/a/o
sadí, my sadíme, vy sadíte,oni/ony sadia)
( 102/3
Malinovci pracujú v
zeleninovej záhrade.
Každý má svoju prácu.
Otecko a Gregor sadia
zemiaky.
Mamička a dcérky sejú
zeleninu.)
str.104/ 2,3,4,
104/3
ja zbieram, ty zbieraš,
on/a/o zbiera, my zbierame, vy zbierate, oni/y zbierajú
ja idem, ty ideš,
on/a/o ide, my ideme, vy idete, oni/y idú)
104/4
on/a/o kope, my
rýľujeme, vy sejete, oni/y sadia, ty hrabeš, ja polievam, my sejeme, ty
vykopávaš, vy hrabete, oni/y polievajú
Környezetismeret:
Elérkeztünk a téma lezárásához, rendhagyó dolgozat következik. A megadott linken jelöld a helyes választ!
II:RÉSZ
3.a
Fogalmazás:
Rajzold le a füzetbe a gondolattérképet a 2. feladat alapján. Dolgozz esztétikusan, fektetve rajzolj egy új oldalra!
Házi feladat: a tk 66/1 feladatból írd le azokat a mondatokat, amelyek az elbeszélésre jellemzőek!
Etika:
Az együttműködés nagyon fontos az élet minden területén. Sokszor olyan emberekkel is együtt kell működnünk, akit nem ismerünk, nem a barátunk. Erre példa a BRÉMAI MUZSIKUSOK című mese. Nézd meg, ha akarsz, írhatsz nekem néhány gondolatot, vagy küldhetsz rajzot is! Kötelező feladat nincs belőle!https://www.youtube.com/watch?v=LKRqnhEjjdk
A rajzfilm közel másfél óra hosszú!
Rajz és technika:
Továbbra is a mozgás ábrázolása, a forgó és a merev szerkezetek a tananyagunk. Ezért maradunk a kerékpárnál.
A rajzfilm készítői leegyszerűsített mozgásábrázolással jelenítették meg Kutyust és Cicust. A kerékpáros közlekedés néhány fontos szabályát is átismételheted velük.
Ajánlás:
Ha kíváncsi vagy mit tanított még Kutyus Cicusnak a közlekedési szabályokról, alábbi gyűjteményben megnézheted a sorozat többi részét is!
NINCS VISSZAKÜLDENDŐ!
A mellékelt linken találsz egy mesét, és a kerékpáros közlekedés fontos szabályairól egy összefoglalót.
Nyelvtan
Tudáspróba, számonkérés rendhagyó módon: Valamire a link feladatainak végén megkérlek, - várom a visszajelzést!
Olvasás:
129-132 óra ( benne van a fogalmazás is 😊)
Magazin- Május Tk . 100-101. o Mf 54/1a,55/3, 4a,5
Az én titkaim Tk 102/1, 104/11 A TÖBBIT NEM KÉREM!. Mf 56/1,3,4,5abcdef
József Attila: Altató Tk 106-107 A FORDÍTOTT VILÁGOT NEM KÉREM! Mf58/1,3abc
A vers memoriter, 2020 május 31-ig tanuld meg!
Olvasd el a vershez kapcsolódó információkat:
A vers írója József Attila (1905-1937, születésnapja, április 11., a költészet napja). Egyik barátja unokaöccsének, Gellér Balázsnak írta a verset. Csak a költő halála után jelent meg, így ismerte meg Magyarország apraja-nagyja a kis Balázst.
(Itt olvashatsz még Balázska életéről:http://nol.hu/archivum/archiv-53177-37764)
A vers írója József Attila (1905-1937, születésnapja, április 11., a költészet napja). Egyik barátja unokaöccsének, Gellér Balázsnak írta a verset. Csak a költő halála után jelent meg, így ismerte meg Magyarország apraja-nagyja a kis Balázst.
(Itt olvashatsz még Balázska életéről:http://nol.hu/archivum/archiv-53177-37764)
https://www.youtube.com/watch?v=CmqMEXSoyIo
https://www.youtube.com/watch?v=-q13n8VyVWM
Matematika: 122-125. óra
Írásbeli osztás egyjegyű osztóval
Kövesd a videóval együtt a tankönyvben és a munkafüzetben a feladatokat! Amire a tanító bácsi kér, tedd meg te is!
Az osztás közben mond te is hangosan a tanító bácsival is, saját feladatban is.Az osztásban balról jobbra számolunk, a legnagyobb helyiértékű számtól haladunk a legkisebb helyiérték felé.
Ha folyamatosan mondod, rögzülni fog, nem fogsz eltévedni, hol tartasz az osztásban.
Pl:
osztó
osztandó 6'3'9' : 3 = 213 hányados
03
09
0
Jelölöm az első számot a 6-t,
6-ban a 3 megvan 2-szer, mert 2-szer 3 az 6,
6-hoz hogy 6 legyen, nem kell adni semmit,
leírom a nullát.
Jelölöm a következő számot a 3-t, és lehozom.
3-ban a 3 megvan 1-szer, mert 1-szer 3 az 3,
3-hoz hogy 3 legyen, nem kell adni semmit
leírom a nullát..
Jelölöm az utolsó számot a 9-t, és lehozom.
9-ben a 3 megvan 3-szor, mert 3-szor 3 az 9,
9-hez hogy 9 legyen, nem kell adni semmit
leírom a nullát.
A maradék nulla, ezt a magyar nyelvben kifejezzük úgy is, hogy nincs maradék. ( Tudod, mi nem használjuk a " nem van" kifejezést, saját szavunk van rá: NINCS.
A fentieken kívül számold ki az alábbi osztásokat írásban, ellenőrizd írásbeli szorzással!
648 : 2 =
966 : 3 =
505 : 5 =
828 : 2 =
840 : 4 =
( Segítség: A "0"-t bármivel szorzom vagy osztom, az eredmény akkor is nulla!!!)
Szlovák népismeret:
Kedves
Gyerekek!
A hét
témája, a találós kérdés, ami nagyon régóta ismert műfaj. Örök divat volt a szórakozások között a semmiféle eszközt nem igénylő
találós kérdéses játék.
A
találós kérdések általában ötletesek, szellemesek, tömör megfogalmazásuk
csattanós. A falu hagyományos társas összejövetelein a szórakozás egy fajtáját jelentette a
találós kérdések feladása és megfejtése. Például
kukoricafosztáskor, tollfosztáskor valaki elkezdte, és feladott egy nehezen
kitalálható rejtvényt.
A munkafüzet 22. oldalán
állatokat rejtő találós kérdéseket találsz. Próbáld kitalálni, melyik állatra
utalnak az alábbiak közül: veverička, jež, pavúk, slimák, vrabec, stonožka (százlábú),
sova (bagoly), bocian.
A találós kérdések közül
kettőt, a megfejtéssel másolj le a füzetedbe és készíts róluk rajzot.
Cím: Hádanky o zvieratách
Köszönöm szépen a munkádat!
Terka néni
3.b
Olvasás:
- -
Az én titkaim… c. fejezet Tk. 102-105.
old. Ml. 56/1.3.4.5. 57. old.
-
-
Álmomban című fejezet Tk. 106-109.
-
Szorgalmi: József Attila: Altató c.
versét megtanulni /1 ötösért irodalomból, videót küldeni/
https://www.youtube.com/watch?v=CmqMEXSoyIo
https://www.youtube.com/watch?v=CmqMEXSoyIo
- https://www.youtube.com/watch?v=-q13n8VyVWM
http://mosonszentmiklosinyugdijasok.network.hu/video/vers_es_dalok/jozsef_attila_altato
Nyelvtan:
-
A melléknév helyesírása Ml. 96/ 1.a.b.
2.a. 97/ 3.a 4.a 5.a.b.
-
Nyelvtan füzetbe piros tollal leírni:
A melléknevek végén az –ó, -ő, és az –ú, -ű hosszú.
-
Fogalmazás:
-
Fogalmazás füzetbe: Egy napom a
karanténban című fogalmazás írása. /3 bekezdés, kb. 1 oldal, tollal/
Matematika:
-
Műveletek sorrendje Ml. 58. 59. 60. old.
/szorg. 85. old./
Technika és életvitel:
Válaszd ki az egyik „példányt” és miután jól
megfigyelted, próbáld Te magad is elkészíteni. A fotókat a margaret8maya@gmail.com címre várom.
Rajz és vizuális kultúra:
Házak, berendezések régen és ma
Arra kérlek, hogy fogj
egy A/4-es fehér rajzlapot. Keresztben hajtsd félbe és a hajtásvonal mentén húzz meg egy tetszőleges színű vastag vonalat.
Kaptál egy lapot, két részre osztva. Az egyik részre rajzolj egy szobát, vagy
konyhát régi berendezési tárgyakkal, bútorokkal. (Gondolj a Szlovák Tájházra,
ott miket láttál.) A másik része a lapnak teljesen modern lesz. Engedd
szabadjára a fantáziádat és rajzolj egy modern szobát, vagy konyhát. A legújabb
bútorokkal, tárgyakkal, divatos színekkel, fényekkel, képekkel berendezve.
Rajta, hasonlítsuk össze a múltat és a jelent!
Etika:
https://etikaerkolcstan.blogspot.com/p/7-e.html
Szlovák népismeret:
https://szlovproba.blogspot.com/p/7.html
https://etikaerkolcstan.blogspot.com/p/7-e.html
Szlovák népismeret:
https://szlovproba.blogspot.com/p/7.html
Jó munkát kívánunk: Dana néni, Éva néni, Maja néni, Melinda néni, Terike néni, Henrik bácsi és Marika néni.
Fogadjatok szót és vigyázzatok egymásra!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése