2020. április 6 - 8.
Kedves Gyerekek!
A visszajelzést az elkészített munkákról MATEMATIKÁBÓL ÉS MAGYARBÓL mielőbb, de legkésőbb, 2020. április 14-ig kérjük, mert ennek alapján tudjuk, hogyan, mivel folytassuk a szünet után. KÉRJÜK VEGYÉTEK FIGYELEMBE!
Tudjuk, hogy beleesik a tavaszi szünet, de azt is tudjuk, hogy három nap nem elegendő a kiadott feladatokra!
Amelyik tantárgyat most nem találod, abból NINCS feladatod ezen a héten 😊
A többi tantárgyból legkésőbb április 20-ig kérjük vissza az elkészült munkákat.
Örülünk, hogy sokan tartjátok az eddig szokványos hetirendet/órarendet, és folyamatában, minden nap küldtök nekünk egy-egy elkészített munkát, szorgalmi feladatot, videót.
Ha nem boldogultok valamivel, jelezzétek!
A 15 .hét tananyaga:
Először a közös:
Szlovák: Danka néni a szünet utáni töredék hétre is kiadta a feladatokat! Határidő: április 20.Úlohy zo slovenského čítania 6.4.- 17.4.2020
Čítanka str.
66,67 čítaj básničky a napíš si slovíčka zo str. 66.
Slovíčka sa nauč
naspamäť. Vyber si jednu básničku, ktorú chceš a tú sa nauč tiež naspamäť.
Kto sa prihlási na Skype, toho vyskúšam na známku.
PZ str.
93/1.,2.,
Úloha
zo slovenského jazyka
Napíš celou
vetou odpovede na otázky:
Vzor:
Čo robí chlapec? Chlapec sa hrá s autom.
Aké
je hrozno? Hrozno je kyslé.
Čo
je v peračníku? V peračníku sú ceruzky.
Kto
je v aute? V aute sú rodičia.
Pozor!
KTO? osoby ČO? zvieratá a veci!!!!
Čo robí žiak?
________________________________________
Čo robí
kôň?_________________________________________
Čo robí
otecko?______________________________________
Čo robíš ty?
Ja______________________________________
Aké je sú
deti?_______________________________________
Aká je
mamička?______________________________________
Aký je
chlapec?_______________________________________
Akí sú
kominári?______________________________________
Čo je
v škole?_______________________________________
Čo je
v triede?_______________________________________
Čo je
v izbe?__________________________________________
Čo je v
záhrade?________________________________________
Kto je
v škole?________________________________________
Kto je v izbe?_________________________________________
Kto je
v triede?_______________________________________
Kto je
v záhrade?_____________________________________
3. a
Szlovák népismeret:
Kedves
Gyerekek!
Köszönöm
szépen a beküldött feladatokat, nagyon sokan küldtetek videót, hogy felmondjátok
a versikét, gyűjtöttetek mesterségneveket. Ezt mind-mind szorgalmi ötössel
jutalmazom.
Ebben
a tananyagban is találtok majd kötelező és szorgalmi feladatot is.
Folytatjuk
a mesterségek témát, kérem szépen az alábbi szószedetet bemásolni a füzetbe és
megtanulni:
Pracuje
s hlinou:
hnrčiar- fazekas
Pracuje
s drevom:
stolár- asztalos
tesár- ács
debnár- bodnár, kádár
kolár- kerékgyártó, bognár
korytár- teknővájó
Pracuje
s kovom:
kováč- kovács
podkováč- patkolókovács
drotár- drótos
Pracuje
s kožou
obuvník- cipész
čižmár- csizmadia
remenár- szíjgyártó
kožušník- szűcs
Ha
megtetszett egy-egy mesterség, vagy ismeretlen a számodra, beszélgess szüleiddel
róla, hívd fel nagyszüleidet vagy keress képeket az interneten.
A
tavaszi szünet utáni 3 napra is most adom ki a feladatokat:
Mf.
26. old. 1, 2,
Színezd
ki a tojásokat, a kettes feladatban színezz és írd a képek mellé:
šibačka-
sibálás
oblievačka-
locsolkodás
A
zárójelbe írt szöveget csak el kell olvasni, nem kell bemásolni.
(A
sibálás a dunántúli megyék szlovák telepítésű falvai közül egy-két helyen még
ma is élő népszokás, a húsvéti korbácsolás, ami a locsolkodáshoz hasonlóan a
lányok szépségének kiteljesítését szolgálja. Kelléke a siba, amelyet
fűzfavesszőből fonnak).
Szorgalmi
feladat:
Küldj
fényképet az otthoni húsvéti szokásaitokról, tojásdíszítésről, tojáskeresésről,
húsvéti ételeitekről, bármiről, ami a családi húsvéti hagyományok része.
Mindenkinek élményekben gazdag tavaszi szünetet kívánok!
Terka néni
A
füzet és a munkafüzet fotóját kérem szépen a hanzoterez@gmail.com e-mail címre elküldeni.
Matematika:
A kerület ( Mf 42-43.oldal)
A kerület mérésénél a síkidom minden oldalát megmérve kapom meg a kerületet. Ahány oldala van, annyit mérek meg.
Ha fogok egy fonalat, egymás után pontosan ráillesztem az oldalakra, így megkapom a "kerítés" hosszát.
Mérőeszközzel mérve ugyanezt teszem, mérés után a mérőszámokat összeadom.
A kerület jele a nagy nyomtatott K betű.
A képen látható háromszögnek három oldala van, az oldalakat mindig az abc kisbetűivel jelöljük. Kerületszámításnál az oldalakat összeadjuk.
K= a+b+c
Példa mérőszámokkal :
a=4cm
b=6cm
c=8cm
K= 4cm+6cm+8cm
K= 10 cm
Bármely síkidom kerületét úgy kapom meg, hogy a határoló oldalainak hosszát összeadom.
Négyzet esetében különleges helyzettel állunk szemben: mind a négy oldala egyenlő hosszúságú.
Megtehetem ezt is:
K= a+a+a+a
De gyorsíthatok is a munkámon :)
K= 4 x a
Azt a számolási módot válaszd a munkafüzet 42/3 feladatában, amelyiket Te a magad számára megfelelőnek érzel😊
A négyzet kerületéhez ajánlom Hoppedré professzor filmjét 😊
Téglalap esetében:
Mivel a szemközti oldalak egyenlő hosszúak, többféleképpen számolhatom ki a kerületet:
K= a+b+a+b ha akarod ebből szorzással egyszerűsítheted a munkád:
K= 2xa +2xb
Magyar olvasás:
- Királyasszony otthona Ok. 84.85. old. Ml. 44.45. old.
- Sárkány-kút Ok. 88.89. old. Ml. 46. old.
Füzetbe leírni:
A népmonda
A népmonda a népköltészet körébe tartozó prózai alkotás. Olyan elbeszélés, amely valóságos történelmi eseményhez, személyhez vagy meghatározott helyhez fűződik. Meseszerű elemek színesítik, a valóság és a csodás elemek keveréke.
Nyelvtan:
Az igekötő az ige után áll
Ha az ige kötő az ige után áll, az a szemléltető képünkön az a helyzet, amikor a lovacska a kocsi mögött van. Nem lehet befogni, az igekötő sem kapcsolható az igéhez, külön írjuk.
A tankönyv 74-75. oldalának tanulmányozása után a baglyos szabályt jegyezd le a füzetbe!
A munkafüzet feladatainak megoldása előtt nézd meg a filmet, mit mond el a tanító néni!
Szorgalmi feladat: Írd le a füzetbe, amire a tanító néni kér!
Munkafüzet:
82.oldal: 1.a,b,c,d, 2.a
83.oldal: 3.a,b, c- szorgalmi 4.a, 5.
Minden jót vigyázzatok egymásra!
3. b
Szlovák népismeret: https://szlovproba.blogspot.com/p/4-ochrana.htm
Olvasás:
-
Királyasszony otthona Ok. 84.85. old. Ml. 44.45. old.
-
Sárkány-kút Ok. 88.89. old. Ml. 46. old.
olvasás
füzetbe leírni: A népmonda a
népköltészet körébe tartozó prózai alkotás. Olyan elbeszélés, amely valóságos
történelmi eseményhez, személyhez vagy meghatározott helyhez fűződik. Meseszerű
elemek színesítik, a valóság és a csodás elemek keveréke.
Nyelvtan: Mit tudsz az igéről? Ml. 90.91. old.
Matematika:
Kerület Ml. 42.43.
old.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése