2020. április 6 - 8.

2020. április 6 - 8.
Kedves Gyerekek!

Örülünk a szorgalmas munkának!
A visszajelzést az elkészített munkákról  MATEMATIKÁBÓL ÉS MAGYARBÓL  mielőbb, de legkésőbb, 2020. április 14-ig kérjük, mert ennek alapján tudjuk, hogyan, mivel folytassuk a szünet után. KÉRJÜK VEGYÉTEK FIGYELEMBE!

Tudjuk, hogy beleesik a tavaszi szünet, de azt is tudjuk, hogy három nap nem elegendő a kiadott feladatokra!

Amelyik tantárgyat most nem találod, abból NINCS feladatod ezen a héten 😊
A többi tantárgyból legkésőbb április 20-ig kérjük vissza az elkészült munkákat.
Örülünk, hogy sokan tartjátok az eddig szokványos hetirendet/órarendet, és folyamatában, minden nap küldtök nekünk egy-egy elkészített munkát, szorgalmi feladatot, videót.
Ha nem boldogultok valamivel, jelezzétek!


A 15 .hét tananyaga:
Először a közös: 

Szlovák: Danka néni a szünet utáni töredék hétre is kiadta a feladatokat! Határidő: április 20.


Úlohy zo slovenského čítania                               6.4.- 17.4.2020
Čítanka str. 66,67 čítaj básničky a napíš si slovíčka zo str. 66.
Slovíčka sa nauč naspamäť. Vyber si jednu básničku, ktorú chceš a tú sa nauč tiež naspamäť. Kto sa prihlási na Skype, toho vyskúšam na známku.
PZ str. 93/1.,2.,
Úloha zo slovenského jazyka
Napíš celou vetou odpovede na otázky:
Vzor: Čo robí chlapec? Chlapec sa hrá s autom.
Aké je hrozno? Hrozno je kyslé.
Čo je v peračníku? V peračníku sú ceruzky.
Kto je v aute? V aute sú rodičia.
Pozor! KTO? osoby ČO? zvieratá a veci!!!!
Čo robí žiak? ________________________________________
Čo robí kôň?_________________________________________
Čo robí otecko?______________________________________
Čo robíš ty? Ja______________________________________
Aké je sú deti?_______________________________________
Aká je mamička?______________________________________
Aký je chlapec?_______________________________________
Akí sú kominári?______________________________________
Čo je v škole?_______________________________________
Čo je v triede?_______________________________________
Čo je v izbe?__________________________________________
Čo je v záhrade?________________________________________
Kto je v škole?________________________________________
Kto je v izbe?_________________________________________
Kto je v triede?_______________________________________
Kto je v záhrade?_____________________________________



 3. a

Szlovák népismeret:
Kedves Gyerekek!
Köszönöm szépen a beküldött feladatokat, nagyon sokan küldtetek videót, hogy felmondjátok a versikét, gyűjtöttetek mesterségneveket. Ezt mind-mind szorgalmi ötössel jutalmazom.
Ebben a tananyagban is találtok majd kötelező és szorgalmi feladatot is.
Folytatjuk a mesterségek témát, kérem szépen az alábbi szószedetet bemásolni a füzetbe és megtanulni:
Pracuje s hlinou:
            hnrčiar- fazekas
Pracuje s drevom:
            stolár- asztalos
            tesár- ács
            debnár- bodnár, kádár
            kolár- kerékgyártó, bognár
korytár- teknővájó
Pracuje s kovom:
            kováč- kovács
            podkováč- patkolókovács
            drotár- drótos
Pracuje s kožou
            obuvník- cipész
            čižmár- csizmadia
            remenár- szíjgyártó
kožušník- szűcs
Ha megtetszett egy-egy mesterség, vagy ismeretlen a számodra, beszélgess szüleiddel róla, hívd fel nagyszüleidet vagy keress képeket az interneten.

A tavaszi szünet utáni 3 napra is most adom ki a feladatokat:
Mf. 26. old. 1, 2,
Színezd ki a tojásokat, a kettes feladatban színezz és írd a képek mellé:
šibačka- sibálás
oblievačka- locsolkodás
A zárójelbe írt szöveget csak el kell olvasni, nem kell bemásolni.
(A sibálás a dunántúli megyék szlovák telepítésű falvai közül egy-két helyen még ma is élő népszokás, a húsvéti korbácsolás, ami a locsolkodáshoz hasonlóan a lányok szépségének kiteljesítését szolgálja. Kelléke a siba, amelyet fűzfavesszőből fonnak).

Szorgalmi feladat:
Küldj fényképet az otthoni húsvéti szokásaitokról, tojásdíszítésről, tojáskeresésről, húsvéti ételeitekről, bármiről, ami a családi húsvéti hagyományok része.
Mindenkinek élményekben gazdag tavaszi szünetet kívánok!
Terka néni

A füzet és a munkafüzet fotóját kérem szépen a hanzoterez@gmail.com e-mail címre elküldeni. 




Matematika:

 A kerület  ( Mf 42-43.oldal)


A  kerület mérésénél a síkidom minden oldalát megmérve kapom meg a kerületet. Ahány oldala van, annyit mérek meg.
Ha fogok egy fonalat, egymás után pontosan ráillesztem az oldalakra, így megkapom  a "kerítés" hosszát.
Mérőeszközzel mérve ugyanezt teszem, mérés után a mérőszámokat összeadom.

A kerület jele a nagy nyomtatott K betű.

A képen látható háromszögnek három oldala van, az oldalakat mindig az abc kisbetűivel jelöljük. Kerületszámításnál az oldalakat összeadjuk.

K= a+b+c
Példa mérőszámokkal :
a=4cm
b=6cm
c=8cm
K= 4cm+6cm+8cm
K= 10 cm

Bármely síkidom kerületét úgy kapom meg, hogy a határoló oldalainak hosszát összeadom.


Négyzet esetében különleges helyzettel állunk szemben: mind a négy oldala egyenlő hosszúságú.
Megtehetem ezt is:
K= a+a+a+a
De gyorsíthatok is a munkámon :)
K= 4 x a
Azt a számolási módot válaszd a munkafüzet 42/3 feladatában, amelyiket Te a magad számára megfelelőnek érzel😊

A négyzet kerületéhez ajánlom Hoppedré professzor filmjét 😊


Téglalap esetében:
Mivel a szemközti oldalak egyenlő hosszúak, többféleképpen számolhatom ki a kerületet:
K= a+b+a+b   ha akarod ebből szorzással egyszerűsítheted a munkád:
K= 2xa +2xb

Magyar olvasás: 
- Királyasszony otthona Ok. 84.85. old. Ml. 44.45. old.
- Sárkány-kút Ok. 88.89. old. Ml. 46. old.
Füzetbe leírni:  

A népmonda
A népmonda a népköltészet körébe tartozó prózai alkotás. Olyan elbeszélés, amely valóságos történelmi eseményhez, személyhez vagy meghatározott helyhez fűződik. Meseszerű elemek színesítik, a valóság és a csodás elemek keveréke.

Nyelvtan: 
Az igekötő az ige után áll

 Ha az ige kötő az ige után áll, az a szemléltető képünkön az a helyzet, amikor a lovacska a kocsi mögött van. Nem lehet befogni, az igekötő sem kapcsolható az igéhez, külön írjuk.

A tankönyv 74-75. oldalának tanulmányozása után a baglyos szabályt jegyezd le a füzetbe!

A munkafüzet feladatainak megoldása előtt nézd meg a filmet, mit mond el a tanító néni! 
Szorgalmi feladat: Írd le a füzetbe, amire a tanító néni kér!



Munkafüzet: 
82.oldal: 1.a,b,c,d, 2.a
83.oldal: 3.a,b, c- szorgalmi  4.a, 5.

Minden jót vigyázzatok egymásra!




3. b



Olvasás:
- Királyasszony otthona Ok. 84.85. old. Ml. 44.45. old.
- Sárkány-kút Ok. 88.89. old. Ml. 46. old.
olvasás füzetbe leírni:  A népmonda a népköltészet körébe tartozó prózai alkotás. Olyan elbeszélés, amely valóságos történelmi eseményhez, személyhez vagy meghatározott helyhez fűződik. Meseszerű elemek színesítik, a valóság és a csodás elemek keveréke.

Nyelvtan: Mit tudsz az igéről? Ml. 90.91. old.

Matematika: Kerület Ml. 42.43. old.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése