2020. április 16 -17

2020. április 16 -17

Eltelt egy hónap, a tavaszi szünet után újult erővel folytatjuk a tanulást 😊
VÁLTOZÁS!  Határidő: április 19. VASÁRNAP

A közös dolgainkról:
Danka néni az előző alkalommal megadta az eheti tananyagot is.
A SKYPE órák ugyanazokkal az időpontokkal maradnak ezután is.

Evangélikus hittan:
Mózes elhívása

Ismétlés:
Ø  Mózes héber családban született, Egyiptomban.
Ø  Mózest egy kosárban rejti el édesanyja, hogy mentse az életét.
Ø  A Nílus vízére helyezik a kosarat, és benne a gyermeket. A fáraó lányának palotájában köt ki a kosár. Ettől kezdve, Mózes a palotában nevelkedik.

Mai óra anyaga:
Mózes a fáraó palotájában megtanult írni, olvasni, megtanulta a harcművészetet. Valahol a lelke mélyén mégis érezte, hogy ő más, mint az egyiptomiak.

Az építkezéseken, hébereket dolgoztattak, nagyon nehéz körülmények között. Egy alkalommal, mikor az építkezéseknél járt Mózes, meglátott egy idős héber férfit, akit egy egyiptomi őr korbácsolt. A szívében indulat kerekedett, hogyan is lehet bántani egy védtelen, idős embert. 



Dulakodásba keveredett az őrrel és valami olyan történt, amit még ő sem gondolt volna. Megölte Mózes az őrt. Ezért száműzték Mózest Egyiptomból.

Kérlek, nézd meg a csatolt rajzfilmet!
Ebből megtudhatod, mi történt Mózessel a Hóreb – hegynél.

Mózest Isten választja ki, a feladatra. Elhívja és fel is készíti őt.

Feladat:
TK: 62.old. 24. lecke Mózes elhívása
2. feladat.

Kérlek, írd a helyszínek nevét a képeknél levő vonalra. Ezek megoldását várom vissza. Lefotózhatod, vagy leírhatod. 


3.a

Szlovák népismeret:
 Terike néni a múlt héten erre az időszakra is kijelölte a feladatokat. 😊

Matematika:
Olvass el mindent figyelmesen, nézd meg a videót!

Maradunk a kerületszámításnál. Ehhez átismételjük a négyszögekről tanultakat:
Mind a 6 síkidom négyszög, közülük 2, az "A" és a "C" az ismétlésünk anyaga: 

- a "C" jelű egy téglalap. A téglalap egy olyan négyszög, amelynek minden szöge derékszög, a szemközti oldalai egyenlő hosszúak és párhuzamosak

- az "A" jelű egy négyzet. A négyzet egy olyan KÜLÖNLEGES TÉGLALAP, melynek  minden szöge derékszög, a szemközti oldalai párhuzamosak, és mind a négy oldala egyenlő hosszú.

Ezek ismerete segít bennünket a kerületszámításnál, majd a területszámításnál is.
Segítségül hallgassátok meg a tanár bácsi magyarázatát:
( Nekünk ma még csak a 113. óránk van 😊  , ne lepődj meg, közben meg-megáll a videó, ezt  a felvétel tartalmazza, nem a Te készülékedben van a hiba. 😊
Az előző órai tananyagunkat láthatod a munkafüzet feladatainak megoldásával együtt. )
MF. 44/3, 4. a,b gyakorlás: tankocka, szorgalmi: 45/6
Most nincs sok a munkafüzetben, inkább elmélyülni való videót és olvasnivalót adtam.
Csak a mf fotóját kérem.
Szlovák szótár:                        
Szorgalomból lemásolhatod a füzetbe, és lerajzolhatod a síkidomokat!
obvod           – kerület
trojuholník   – háromszög
štvoruholník - négyszög
           obdĺžnik - téglalap
           štvorec  - négyzet

Magyar olvasás:
Firtos
Tk 90 - 91.oldal

Olvasd el a mondát, tanulmányozd a 3. feladat gondolattérképét a valóságos elemekről!
A mf 48/1 feladatában legalább 3 mesei elemet írj be a gondolattérképbe!
A 48/2 feladatban a mondatok sorrendbe állításával egy mankót kapsz a tartalom elmondásához!
A mf -ről kérek fotót!

Ha kíváncsi lettél:
- Firtosváralja Romániában van, kb 450-460 km-re  Szarvastól:

A település melletti hegyen épült a vár, érdekességeket itt olvashatsz:

Hallgasd meg Firtos történetének egy másik változatát:

Jó, ha tudod: 
Mondákat olvasva gyakran találkozhatsz a "székely" szóval. A székely nép magyar tudatú és magyar nyelvű nép, Attila hun fejedelemtől eredeztetik magukat.  Főként Romániában, Erdély területén élnek.

Környezetismeret:
Csodálatos madárvilág
Tk 68 - 69.oldal

A vízparti fák és a nádassal szegélyezett vizeink színes madárvilágnak adnak otthont.Közülük hármat bemutat a tankönyv 68-69. oldala. Olvasd el!
Írd le a vázlatot a füzetbe és tanuld meg!
 ( NEM KÖVETEM A TANKÖNYV SORRENDJÉT!)

29.óra
Vízimadarak

A vízimaradak testfelépítése (láb, csőr) alkalmazkodott a vízi és vízközeli életmódhoz.
Tőkés réce:
- tollazata a gácsérnak színes, a tojónak szürkésbarna
- úszólába van
- széles, lapos csőr
- tápláléka csiga, apró víziállatok, növényi részek
- nádasba, sásosba fészkel
- egy része áttelel, más része elvonul

Nagy kócsag:
- tollazata fehér
- gázlólába van (barna)
- csőre sárga
- tápláléka halak, békák,  vízi rovarok, kis emlősök
- nádasban, mocsaras területeken él
- egy része áttelel, más része elvonul
- védett madár
A magyar természetvédelem szimbóluma.

Fehér gólya:
- tollazata fehér, szárnytollai feketék
- gázlólába van (piros)
- csőre hosszú és piros
- tápláléka giliszták, békák, rovarok, kígyók, apró rágcsálók
- kéményekre, oszlopokra fészkel
- költözőmadár
védett madár

A Körös-Maros Nemzeti Park oldalán a vízparti madarak hangját is meghallgathatod:
http://www.kmnp.hu/korosvolgyi-allatpark?fbclid=IwAR1jvcg7NGS3-Y-b1ffGGuZ3pi9dgAXym-lBumBuipcNTVY27cpY6tYLrm4





AJÁNLÁSOK:

Hortobágyi darumese

Ha szeretnél elmélyülni, a letölthető, gyerekeknek szóló kiadványban minden vízi élőlényről olvashatsz:
 A vázlatfotót kérem, és a mf 57/1,2 feladatot- a többi szorgalmi.
Technika:
27. óra
Takarítás, balesetmegelőzés

Feladat: Mindig segíts szüleidnek a takarításban! A saját szobádat, felszereléseidet tedd rendbe!
A szüleidtől fogok később visszajelzést kérni.
Magyar nyelvtan:
84.óra
Az igekötő az ige között egy szó áll

 Ha az ige kötő az ige között egy más szó  áll, az a szemléltető képünkön az a helyzet, amikor a lovacska a kocsi között egy fa van. Nem lehet befogni, az igekötő sem kapcsolható az igéhez, külön írjuk mind a három szót.

A tankönyv 76-77. oldalának tanulmányozása után a baglyos szabályt jegyezd le a füzetbe!

A munkafüzet feladatainak megoldása előtt nézd meg a filmet, mit mond el a tanító néni! 
Szorgalmi feladat: Írd le a füzetbe, amire a tanító néni kér!

Írd le a füzetbe és jegyezd meg!
 Az igekötő és az ige között leggyakrabban a sem, nem, se, ne, is, kell szavak, illetve az akar, tud, fog igék ragozott alakja áll. 
Például:    NEM KELL LEÍRNI!
Meg akarsz tanulni úszni?
Ki tudjátok nyitni az ördöglakatot.
Meg fogom oldani a tankockát.
Mf. 84/ 1.a,b 2.a, b FÜZETBE, 85/4.a,b 5
A füzetről és a munkafüzetről kérek fotót!

3.b

16. hét
április 15-17.

Olvasás:
- Firtos című monda feldolgozása / Tk. 90-91. old. Ml. 48./
- A Tordai-hasadék c. erdélyi népmonda feldolgozása / Ok. 93. old. Ml. 49/2. a

Fogalmazás: A Tordai-hasadék tartalma /fogalmazás füzetbe, 3 bekezdésben, tollal/

Matematika: Az írásbeli osztás előkészítése Ml. 49. 50. old.
Internetes segítség:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése